Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Miejski Dom Pomocy Społecznej w Rybniku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dotyczy strony internetowej:
https://mdps.rybnik.pl/


Informacje podstawowe

  • Data publikacji strony: 25 lipca 2022 r.

  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 09 grudnia 2025 r.


Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r.
Niezgodności wynikają z elementów opisanych poniżej.


Niedostępne treści

Na stronie mogą występować następujące ograniczenia:

  • część dokumentów PDF nie jest w pełni dostępna dla programów czytających (czytników ekranu),

  • niektóre dokumenty są dostępne wyłącznie w formie zeskanowanej,

  • część materiałów graficznych i dokumentów nietekstowych może nie posiadać opisu alternatywnego.

Jeżeli potrzebujesz któregoś z tych dokumentów w formie dostępnej, przygotujemy go dla Ciebie w alternatywny sposób.


Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 27 marca 2025 r.

  • Data ostatniego przeglądu: 27 marca 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny, korzystając z Listy kontrolnej do badania dostępności cyfrowej strony internetowej (wersja 2.2).

Zgłaszanie problemów z dostępnością

Jeżeli znajdziesz problem z dostępnością strony internetowej, możesz go zgłosić:

Osoba do kontaktu: Maria Króliczek
e-mail: zamowienia@mdps.rybnik.pl
tel.: 32 426 11 18

Masz prawo:

  • zgłosić problem z dostępnością,

  • złożyć wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej strony lub jej elementu.

Jak zgłosić problem

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko,

  • dane kontaktowe (telefon lub e-mail),

  • adres strony, na której występuje problem,

  • opis problemu oraz sposób rozwiązania, który byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy nie później niż w ciągu 7 dni.

Jeżeli nie będziemy mogli dotrzymać tego terminu, poinformujemy Cię o nowym terminie.
Nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Skargi i odwołania

Jeżeli:

  • odmówimy zapewnienia dostępności,

  • albo nie zgadzasz się z zaproponowanym rozwiązaniem alternatywnym,

masz prawo złożyć skargę.

Informacje pomocne znajdziesz na portalu gov.pl.
Możesz również poinformować Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Budynek Miejskiego Domu Pomocy Społecznej w Rybniku jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami.

  • wejście z poziomu ulicy Żużlowej 25, z podjazdem dla wózków,

  • punkt informacyjny (portiernia) dostępny bez barier,

  • dostępne wszystkie korytarze i pomieszczenia,

  • winda przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami,

  • toalety dostępne na parterze i wszystkich piętrach,

  • oznaczenia wizualne i głosowe na parterze,

  • dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,

  • możliwość wejścia z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Osoby niesłyszące i słabosłyszące mogą skorzystać z pomocy tłumacza polskiego języka migowego (PJM) – na miejscu lub online.

Wymagane jest zgłoszenie potrzeby co najmniej 3 dni wcześniej.

e-mail: sekretariat@mdps.rybnik.pl
tel.: 32 422 36 06, 32 423 60 75

Na portierni dostępna jest pętla indukcyjna.

Jeśli czegoś nie rozumiesz

Jeżeli masz trudności ze zrozumieniem tej deklaracji lub informacji na stronie – zadzwoń lub napisz do nas.
Chętnie wszystko wyjaśnimy.