ETR Informacja w tekście łatwym do czytania

Informacja o Miejskim Domu Pomocy Społecznej w Rybniku

Witaj!
To jest informacja o naszym domu.
Dom nazywa się Miejski Dom Pomocy Społecznej w Rybniku.
W skrócie mówimy MDPS w Rybniku lub MDPS.


Kto tu mieszka?

W MDPS mieszkają osoby starsze i przewlekle somatycznie chore.

To są osoby, które potrzebują 24 godziny opieki w codziennym życiu.

W domu mieszka 150 osób.


Kto tu pracuje?

W domu pracują opiekunowie – pomagają mieszkańcom w codziennych sprawach.

Pielęgniarki dbają o zdrowie mieszkańców.

Są też pracownicy socjalni, terapeuci, rehabilitanci i kucharze.

Wszyscy razem tworzą zespół, który wspiera mieszkańców.


Co oferuje nasz dom?

Miejsce całodobowego pobytu

Posiłki przygotowane w kuchni.

Pomoc w codziennych czynnościach (np. mycie, ubieranie, zakupy).

Pomoc w czynnościach pielęgnacyjno-higienicznych.

Zajęcia terapeutyczne i kulturalne.

Możliwość spędzania czasu z innymi mieszkańcami.

Na terenie MDPS jest kaplica, sklepik, ogród.


Gdzie jesteśmy?

Nasz dom znajduje się w Rybniku.
Adres: ulica Żużlowa 25.
To spokojna okolica z ogrodem i miejscem do spacerów.


Jak się z nami skontaktować?

Telefon: 32-42-23-606
Strona internetowa: www.mdps.rybnik.pl


Miejski Dom Pomocy Społecznej w Rybniku to miejsce, gdzie każdy mieszkaniec otrzymuje pomoc, opiekę i wsparcie.